Rabu, 18 Julai 2012

muhammad khalif - anak sedareku...

muhammad khalif b. mohd khairul nizam...itulah nama anak sedara aku yg lahir pd 9/7 yg lalu...pukul 2pg...operate le ape ke lg...udah pesen bp high..keesokkan pg nye, aku pon g le jenguk nyah kt hosp. sg. buloh...mmg planning dan berharap sgt2 xterserempak dgn mak...maleh...tp, udah takdir Allah mengatasi segalanya...aku sampai kt sepital pukul 12.30 tghari...ngam2 masa melawat..so, aku naik ke wad sorang2 sbb hubby n anak aku xleh naik (bebudak xboleh g wad)..aku lawat nyah mcm biase, nyah ade tny aku dah berape bln...maklum le, perut dah beso, mmg xleh nk sorok...

agak2 pukul 1 aku ingat nk blah dah...sbb nk tgok anak nyah pon xleh sbb die kt NICU, sbb masa lahir ade problem sket..tp, seelok lif terbukak, mak n adik pon muncul...nk buat mcm mana, xleh nk elak dah...mak mcm biase je, mcm dah biase jumpa...adik pulak berbeza...tgok muke aku pon xnak...sedih mmg la sedih sbb tu adik kandung aku, ngape sampai tgok muke kakak sendiri pon dia xnak, benci betul die kt aku...ape salah aku dik....

sekadar berbahasa berbasi2, xlama lepas tu, aku pon blah...malas nk tggu lama2 sbb adik aku pon lepas bersalam dgn aku terus blah, xnk tgok muke aku pon...xpelah, nk buat mcm mana, org dah benci...adik beradik bknnya ramai, tp mcm ni jdnye...

mase turun tu, aku jumpa hubby, die kate, mak jumpe die kt bawah...tp xpeluk anak aku pon...hmmmm...dah ada cucu br, buat ape nk sayang cucu lame lg...mcm dah biase jumpe, padahal, dah 8 bln xjumpa...entah la...mgkin sampai d sini aje relation aku ngan adik n mak...

masa jumpa nyah d katilnye, sempat juga aku berpesan pd die, jgn buat benda2 syirik mcm letak gunting bwh bantal baby, pakai benang hitam la...nyah pon ckp, laki die xbg...bagus...sekurang2nya tanggungjawab aku dah selesai....

bile aku nk balik jengok nyah dalam pantang kt kampong pon xtahu...kalau xbalik boleh x? sbb aku xmo menjejakkn kaki ke sana lg...tp, jauh d sudut hati ni, aku nk tgok anak sedare aku tu....anak nyah, anak aku juge...tp nak balik tu yg berat teramat sgt...

khalif, kalau mak yong xdapat jumpa kamu jgn marahkn mak yong ye...bkn mak yong xsayangkn kamu,cm mak yong xnk balik jumpe opah n acu... itu jer...insyaAllah, xlama lg, khalif pon ade kwn...baby mak yong xlama nk kuar dah...

aku xpandai bercerita, cm luahkn ape yg terbuku d hati ni... maaf andai ada yang tersinggung, salam Ramadhan yg bakal menjelang lusa....


Tiada ulasan:

Catat Ulasan