Isnin, 2 Julai 2012

sensitif

Dah 2 mlm aku xtido...kalo tido pn, org kate, umpama tidur2 ayam...mane xnye...smlm sedih sbb ape yg d rancang xberjalan sebaikknya...aku tempah pulut kuning semalam..ingatkn saje jelah nk buat utk anak kesayanganku itu sempena dia dah naik al-Quran baru2 nie...tp, sbb masa hantar pulut tu ustazahnye xde, so, aku balik dulu la...aku dah sakit pinggang masa tu...maklum la, kondition aku yg semakin membesor ni mmg biaselah sakit pinggang ni...tp, ingatkan mase hubby g ambik anak, die ikut sekali la bacaan doa selamat tu...sebenornye aku pon xtahu nk kene bc doa selamat...ingat saje je buat mkn2...so, kalo die dah tahu, apelah salahnye die masuk sekejap, xsampai pon beberape minit, ini x, die xmahu....so, aku sebenarnya agak terkilan jugak dgn sikap hubby aku tu...last2 aku yg kene marah sbb nape xbgtahu die nk buat... haih...buat benda baik pon salah ke?.. hurm...tp, mlm td mmg semalamam xtido...nanges... :`((
Ape nk buat kn....benda dah jadi...mesti ustazah tu pandang lain kt aku... napelah die lebih pentingkn hal kerja dr hubungan dgn org lain...

Mlm sebelum tu, aku nanges lg...sbb? sbb terfikir, nanti, bila anak ini lahir, sape nk tlg jaga aku n baby ni masa dlm pantang? emak kandungku? hmmm... xpayah la nk berangan...sbb awal2 lg, masa arwah abah masih ada pon, die dah siap2 ckp cm tlg jagakan anak aku yg sulung tu aje...lgpn, hubby aku xbernarkn emak aku tinggal lg dgn kiteorg...aku faham situasi die...dan aku redha je dengan keputusannya...lgpn, daripada emak buat xredha, baik xpayah buat langsung...karang, buat dengan mulut dan kata2 yg menyakitkn ati, aku yg terluka....
Emak mertua? hmmm... xpernah pon nk bermanis mulut mengajak utk berpantang d kampung...apetah lg bertanyakn persiapan sempena kelahiran baby nie... sedih sgt2 rasanya... sbb aku bkn bersalin normal...aku operate...skrg pon dah timbul lg 1 penyakit...dah dapat kencing manis pulak...si darah tinggi mmg dah menunggu...ape yg aku boleh harapkan hylah berdoa, semoga aku bersalin nanti jatuh pd tarikh due tu...sbb, kalau sebelum tarikh due, sape nk jaga aku...kalau jatuh pd tarih due, boleh la hubby jaga aku...sbb masa tu dah dekat sgt dgn cuti sekolah...mgkin aku yg akan mandikan baby, dan buat semuanya pasal baby.. tp, at least, bila tiba tang aku...adelah jugak org nk tlg sapukn ubt kt tempat jahitan tu...
Sape yg xsedih bila berada d tempat aku...dan bukan semua org dapat mengalami pengalaman seperti aku nie... itu tandanya Allah sayang kt aku...menguji dan menduga sejauh mana kesabaran dan ketabahan aku dalam menjalani dugaan yg d berikanNya.... doakanlah semoga aku selamat melahirkan bayi yg cukup sifat, comel dan semoga dia menjadi anak yang soleh atau solehah nanti...
Apa yg aku tulis d sini xsama dengan diri aku diluar...org tgok aku tersenyum dan mampu utk bergelak ketawa...tp, hakikatnya...hati aku ni, menangis rintih sendiri...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan