Ahad, 29 April 2012

rindu

aku sebenarnya rindu pd dia..dah lama aku xbalik jumpa dia, dah 5 bln dah...die pon mcm xambik berat je aku xbalik...dalam masa 5 bln ni, br sekali die tepon, dan sekali sms...tu pon atas sbb2 lain, mcm aku ni bkn anak dari darah dagingnya... ape salahku ibu? ibu? aku hairan, mengapa tergamak kau memfitnah ku...spt aku nie bkn anakmu... ibu, susumy ku minum, diriku kau jaga...tp, mengapa setelah abah tiada, sikapmu begitu berubah?aku rindukan mu ibu...sehingga aku termimpi2kn dirimu... apa salahku ibu?
ibu, maafkan aku sekiranya kau anggap aku sebagai anak durhaka...tp, tahulah engkau bahwa aku sudah bersuami...syurgaku kini terletak pd suamiku ibu...aku mahu jd isteri solehah...kau sepatutnya gembira dan bangga dengan aku...bkn mencemuhku ibu...bkn memfitnahku ibu...ibu, kerana kata2mu, aku terpinggir dr saudara mara kita...aku dpulaukn mereka...krn mereka percaya katamu... ibu, aku xkisah semua tu...cm , aku agak terkilan bila kau kacau kejirananku...itu yg menyebabkan suamiku berjauh hati denganmu...mengapa harus kau memfitnahku d kejirananku sendiri...kini org anggap aku jahat, anak dehaka...malah, jiran2 lama juga xhingin lg memandang wajahku...
aku tahu, ini semua dugaan darimu ya Allah...mengujiku dlm situasi yg engkau tahu aku mampu melaluinya. hanya padaMu ku berserah segalanya...aku tetap memanjatkn doa buat arwah abahku, juga ibuku...aku berharap, semua Allah bukakn pintu hatinya untuk bertaubat dan berubah...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan